Wednesday, September 22, 2010

MuKa BuKu vS bLoG

muka buku (MB) @ lebih dikenali sebagai Facebook a.k.a pesbuk merupakan satu medan dimana sume umat manusia xkira bangsa, agama & keturunan memaparkan kesah idup mereka tanpa rasa segan & silu...bermula dari gambar peribadi, latarbelakang diri dicampak ke dalam untuk tatapan rakan & bakal rakan..kadang kala...keburukan juga selalu dilemparkan ke MB masing²...maki memaki...kutuk megutuk..ish ish ish..xbaek membuka pekong didada...busuk...!!!

blog...apa blog ni...apa gunanya??? lebih kurang kot dengan MB ni...cume blog ni lg awal dr MB...ada guna blog tuk buat iklan..jual² produk...de gak guna untuk kritik individu@agensi/jabatan...ada tempat meluah perasaan (cam aku)...macam diari pun ada...macam² boleh la...kan MALAYSIA BOLEH!!

bg pendapatan aku...apapun kita buat..dalam MB ke...BLOG ke..kenala kawal segala perbuatan/penaipan/pengomenan yang kita lakukan..kalu buat ikut sedap trakea je...nahas la jadinya...bak kata org..."cakap siang pandang², cakap malam dengar²"..kalau MB ngn BLOG, "taip siang pandang²..taip malam pun pandang²"..janganla secara emo nk lakukan sst..gunakan medan yang direkacipta ini dengan jalan yang LURUS...

semoga aku pun tidaklah secara emo mengendalikan MB serta BLOG aku ni...payah wooo...nanti kena "tangkap" susah...bak kata aku "AKU TAK MENYUSAHKAN ORANG, ORANG JANGAN MENYUSAHKAN AKU"...

adiozzz...

No comments: